Sain haasteen kertoa seitsemän asiaa itsestäni matkarakastaja Ransulta jota minäkin vähän siis rakastan (sellainen lovena hymppä tähän)

1. Hauskanpito; aina pitää olla hauskaa tai ainakin kivaa. Mököttää ei saa. Itse naureskelen aina ja kaikkialla!

2. ISoSISko; (lue takaperin Isot kirjamet) on kuulkaa tiukka, tarkka täti ja mun kaveri. Se osaa laittaa laumallisen väkeä kuriin ja järjestykseen, tosta vaan. Tosi ahne se vaan on, varastaa joskus mun ruokani.

3. Lapset; isot ja pienet, karvalliset ja karvattomat. Aivan ihania, ja äitini - The Sasun tapaan tulen toimeen niiden kaikkien kanssa. Itselleni lapsia on kertynyt neljä, terkkuja kaikille!

4. Häntä; pitkä. Ja liehuva, vähän kippuralla oikealle kyljelle. Sitä vispataan aina vimmatusti!

5. Haukkuminen; mulla on kaunis ääni. Haukun tavatessani uusia tuttavia. Vanhoille tutuille pitää myös haukkua. Omenoille voi haukkua. Luulle pitää haukkua. Isosiskolle pitää haukkua jos se ei huomaa mun aarretta. Jotkut koiraeläimet ymmärtävät juttuni väärin ja suuttuvat. Osaan myös olla hiljaa. Joskus.

6. Työt; tai oikeastaan emännän työt. Mä pääsen joskus sen mukaan navetalle katselemaan lehmiä. Yleensä vain hengailen ympäri navettaa ja syön, kröhöm, sitä itseään. Joskus mua tarvitaan ja silloin minussa herää se oikea paimenkoira.

7. Ulkomaanmatkailu ja matkailu yleensä; taas olen lähdössä matkalle, hyvässä seurassa on mukava matkustaa. Otetaan mukaan The Sasu äippä, siskopuoli ja Nallenevan täti. Lisäksi tarvitaan matkarakastaja Ransu ja sen huoltaja Mari. Näillä eväillä reissusta tulee onnistunut. Nallenevan täti ilmoittaa meidät, Mari hoitaa majoituksen ja me emännän kanssa hoidetaan liikennöinti. Tähän seuraavaan reissuun lähtee myös nuorisoa; Sipe. Kotimaanmatkailu on kanssa nastaa, uusia mökkejä ja lenkkimaastoja! Yleensä reissuun liittyy kehässä pyörähtäminen, mutta se on toisarvoista retkessämme!

Haasteen paiskaamme takaisin Nallenevaan; Tessa mummolle jonka jutut on ehdottomasti parhaita ja järjestyksen pito jopa parempaa kuin Sissillä =)